چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته آسیا و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل آسیا با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی و با امضای ۷ تفاهم‌نامه همکاری در این حوزه، به کار خود خاتمه داد.

اختتامیه نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و نمایشگاه دریایی

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته آسیا و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی و صنایع فراساحل آسیا ظهر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خاتمه یافت.

این نمایشگاه‌ها که همزمان از ۲۴ تا ۲۶ آذر در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار شدند در حالی به پایان خود رسیدند که در  مراسمی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی، ۷ تفاهم نامه میان وزارت را ه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با عناوین  «توسعه حمل‌ونقل ریلی محصولات پستی»، «ایجاد پایانه تخلیه و بارگیری پارس آباد مغان»، «احداث دهکده لجستیک در استان قزوین»، «نصب و راه‌اندازی سیستم علائم الکترونیک محور در راه‌آهن بافق/ کرمان» و «همکاری برای انجام پروژه‌های همکاری فناوری اطلاعات» منعقد شد.

همچنین دو تفاهم نامه همکاری در حوزه استارتاپی میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان هواشناسی و وزارت راه و شهرسازی با عناوین «توسعه اکوسیستم نوآوری و استارتاپی توسعه شهر هوشمند و مسکن» و «همکاری برای ساخت رادارهای هواشناسی» امضا شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در اختتامیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته گفت: همواره تصور می‌شود نمایشگاه جزو موارد غیر زائد است، این تصور وجود دارد که نمایشگاه هزینه‌های غیرضروری است و این تفکر ریشه در ثبت یک سری تجارب در گذشته دارد.

وی افزود: برخی از نمایشگاه‌ها هیچ خروجی و دستاوردی نداشتند و مصداق تله مالی و چاله هزینه برای دستگاه‌ها هستند بنابراین این طبیعی است که هیچ شرکتی از این نمایشگاه‌ها استقبال نکند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:، اما در برخی از نمایشگاه‌ها شاهد حضور شرکت‌های متخصص هستیم که این نمایشگاه فرصت گفت وگو و تعامل هستند و فرصتی برای ایجاد اراده مشترک در راستای توسعه محسوب می‌شود.

اسلامی گفت: در این شرایط سخت و تحریم‌های ظالمانه می‌توان به پتانسیل‌های داخلی توجه داشت و از حمایت آن‌ها بهره‌مند شد بنابراین برخی از نمایشگاه‌های محلی برای اتصال مصرف کننده و واحدهای پژوهشی هستند که می‌توانند از ظرفیت یکدیگر استفاده کنند.

وی اظهار کرد:حضور شرکت‌های دانش بنیان افرایش داشته و در سال گذشته ۳۰ شرکت دانش بنیان در نمایشگاه حمل و نقل حضور داشتند که امسال این عدد به ۱۳۰ شرکت رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: حرکت به سمت پویایی با دانشی کردن فعالیت‌ها منجر به توسعه می‌شود تا بتوانیم خود را در تراز قدرت‌های برتر جهانی قرار دهیم.

در ادامه این مراسم، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی شرکت کنندگان در نمایشگاه حمل و نقل امسال گفت: امسال ۳۸۷ شرکت خصوصی و دولتی در نمایشگاه حمل و نقل حضور دارند که از این تعداد ۱۲۰ شرکت متعلق به شرکت‌های دانش بنیان هستند.

وی تاکید کرد: ایجاد گفتمان با مسئولان حمل و نقل درون‌شهری، ایجاد بستر توسعه دیپلماسی حمل و نقل، افزایش تعامل با استارت‌آپ‌ها از جمله دستاوردهای این نمایشگاه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.