نماز عید سعید قربان، ساعت ۸ صبح روز عید، به امامت حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود و درهای مصلی از ساعت ۶:۳۰ صبح روز عید، برای ورود نمازگزاران باز است.

نماز عید قربان 96

مراسم روز عید سعید قربان از ساعت ۷ صبح با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و نماز عید قربان، ساعت ۸ صبح روز عید در شبستان اصلی مصلی اقامه می‌شود. حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، پس از اقامه نماز، به ایراد خطبه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، درهای مصلی از ساعت ۶:۳۰ برای ورود باز است و در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور، از ورودی‌های‌ شماره ۱۷، ۱۹ و ۲۰ در بزرگراه رسالت، ورودی‌های‌ شماره ۷، ۱۲ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های‌ شماره ۱ و ۳ در خیابان شهید بهشتی، استفاده کنند.

همچنین جهت رفاه حال نمازگزارانی که با خودروی شخصی به محل برگزاری نماز می‌آیند، پارکینگ‌هایی در اطراف مصلی در نظر گرفته شده است. پارکینگ چهل‌سرا در جنوب خیابان شهید بهشتی، پارکینگ عمومی شهید بهشتی نبش خیابان پاکستان، پارکینگ‌های شماره ۱۷، ۱۹ و ۲۰ در بزرگراه رسالت، فعال است.  

از ساعت ۶ صبح روز عید وسایل نقلیه عمومی، در میادین شهر به مقصد مصلی، آماده خدمات رسانی به نمازگزاران می‌باشند. پایانه اتوبوسرانی در محل مصلی در پارکینگ شماره ۷ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده، فعال است. همچنین  ۲ ایستگاه مترو مصلی و شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلای امام خمینی(ره)  خدمات رسانی می‌کنند.

همزمان با برگزاری نماز عید،  قربانگاه و جایگاه عرضه دام بهداشتی، با همکاری شهرداری منطقه ۷ تهران، در مجموعه چهل‌سرای مصلای امام خمینی(ره) در خیابان شهید بهشتی نرسیده به خیابان شهید مفتح، برپا می‌شود.  در این جایگاه بر عرضه بهداشتی و ذبح شرعی دام نظارت می‌شود. همچنین شهروندان می‌توانند روز قبل از عید نیز برای خرید دام بهداشتی به این مکان مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.