به مناسبت فرارسیدن شب‌های با فضلیت قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین علی(ع)، مراسم احیا در شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان، از ساعت ۲۲ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

احیا شب قدر 98

مراسم باشکوه مناجات و آیین احیای شب‌های قدر، با تلاوت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، مداحی حاج احمد واعظی، حاج مرتضی طاهری و امیر عباسی، در شبستان اصلی مصلی برگزار می‌شود. خانواده‌ها همچون سال‌های گذشته می‌توانند با حضور در فضای صحن مرکزی، در کنار هم از این مراسم پرفیض بهره ببرند.  

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، جمعه ۳ خرداد، مراسم احیای شب‌ نوزدهم ماه مبارک رمضان، همزمان با روزهای پایانی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برگزار می‌شود و درهای مصلی طبق روال روزهای قبل، از ساعت ۱۷ به روی عموم مردم و خانواده‌ها باز است. البته ساعت کار نمایشگاه قرآن در این روز، تا ساعت ۲۲ است. در شب‌های بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ماه رمضان (۵ و ۷ خرداد ماه)، درهای مصلی از ساعت ۲۱ گشایش خواهد یافت.

به گفته مدیر امور مراسم‌های مصلای امام خمینی(ره)، در زمان برگزاری مراسم، شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های شماره ۱۷ و ۱۹ واقع در بزرگراه رسالت، شماره ۷ و ۱۵ واقع در خیابان شهید قنبرزاده و شماره ۱، ۲ و ۳ واقع در خیابان شهید بهشتی، استفاده نمایند. همچنین به جز ورودی شماره۱، دیگر ورودی‌های ذکر شده برای تردد و پارکینگ خودروهای شخصی باز است. 

همچنین مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اعلام خدمات‌رسانی ویژه مترو در شب‌های قدر اظهار داشت: در خطوط یک، دو، سه، چهار، شش و هفت مترو تهران، سرویس‌دهی شبانه از ساعت ۲۳ تا ۵:۳۰ صبح روز بعد، با فاصله هر ۳۰ دقیقه یک قطار، انجام می‌شود.

با توجه به قرارگیری ۲ ایستگاه مصلی و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی، بهترین راه برای دسترسی به مصلای امام خمینی(ره) ، استفاده از مترو می‌باشد.  جهت رفاه حال مردم، ون‌های رایگان از ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مصلی، تا محل برگزاری مراسم، در نظر گرفته شده است.

نظرات

  • سید مجید میرمیران IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
    0 0
    باعرض سلام وتشکر از برگزار کنندگان مراسم شب احیای مصلای امام خمینی(ره). لطفا ترتیبی اتخاذفرمایید که اتوبوس به تعداد کافی درمحل ایستگاه مترو مصلی در بزرگراه رسالت(درب شمالی مصلی به سمت شرق *مستقر*باشد (در سالهای گذشته اتوبوس ها با فاصله زمانی ریاد از ایستگاه آرژانتین به ایستگاه مصلی میرسیدند وعملا موجب سرگردانی شرکت کنندگان در مراسم شب احیا میشدند.)واگر به هردلیل نمیتوان از شرکت واحد خواست که چند دستگاه اتوبوس در ایستگاه مذکور مستقر نماید؛در این صورت مراسم تا حداکثر ساعت ۲ بامداد خاتمه یابد.باتشکر و آرزوی قبولی طاعات وعبادات و التماس دعا.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.