بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دستگاه‌های خدمت‌رسان و اعلام مسئولان نمایشگاه، بازدید مردم از نمایشگاه سی و دوم با رشد ۱۰درصدی نسبت به دوره قبل، بیش از ۵.۵ میلیون نفر تخمین زده شده است.

نمایشگاه کتاب 98

مصلای امام خمینی (ره) بار دیگر میزبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد. سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در مصلی برپا شد. این یازدهمین بار بود که این رویداد بزرگ فرهنگی در مصلی میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی بود.

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درحالی به پایان رسید که آمارهای منتشر شده از سوی دستگاه‌های خدمت‌رسان از قبیل مترو، اتوبوسرانی، و سایر دستگاه‌ها و همچنین اعلام مسئولان نمایشگاه، بازدید مردم از نمایشگاه سی و دوم با رشد ۱۰درصدی نسبت به دوره قبل، بیش از ۵.۵ میلیون نفر تخمین زده شده است.

به این ترتیب با اعلام افزایش ۱۱ درصد میزان تراکنش‌ها و رشد بیش از ۳۵ درصدی آمار فروش کتاب در نمایشگاه سی و دوم، میزان فروش نمایشگاه حدود ۱۷۰ میلیارد تومان ثبت شد. درهمین زمینه  محسن جوادی رئیس سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همزمان با آخرین روز این نمایشگاه در نشست خبری با اشاره به استقبال پرشور و گسترده مردم و علاقه مندان از نمایشگاه کتاب سی و دوم، بیان کرد: مجموعه پیش بینی ما برای استقبال از نمایشگاه معادل این میزان از حضور مردم نبود و در واقع ما هم شگفت زده استقبال مردم از نمایشگاه هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۳۶ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه امسال، اظهار داشت: این آمار به معنای این نیست که تعداد بیشتری کتاب خریداری شده است. می‌دانیم که به شکل‌های مختلفی می‌شود آن را تحلیل کرد، اما در مجموع نشان از اتفاقات قابل توجهی دارد. در بحث تراکنش‌ها نیز حدود ۱۱ درصد افزایش تراکنش رخ داده که این نشان از افزایش تعداد دفعات خرید کتاب است و نشان می‌دهد که خریدهای مردم با دقت و گزینش بیشتری انجام شده است.

مصلای امام خمینی(ره) تهران در راستای انجام کارهای فرهنگی و خدماتی به همه‌ی مردم عزیز، امیدوار است که در سال‌های آینده با ارائه خدمات مطلوب‌تر و هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌ها، خدمت بیشتری را به فرهنگ و مردم عزیز داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.