میهمانی بزرگ کتاب در مصلی، اول هفته و آخر هفته ندارد. مصلای امام خمینی(ره) تا ۱۴ اردیبهشت، هر روز از ۱۰صبح تا ۸شب، صدها هزار نفر از شهروندان را در سی و دومین نمایشگاه کتاب میزبانی می‌کند. البته کتاب‌بازها زودتر می‌آیند و دیرتر هم از نمایشگاه دل می‌کنند.

نمایشگاه کتاب 98

با شروع شنبه ۷ اردیبهشت، چهارمین روز از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب هم آغاز شد و خیلی ها فکر می‌کردند از تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه در اول هفته کاسته شود. اما جالب است بدانید علاقه‌مندان از ۳۰دقیقه قبل از زمان رسمی بازگشایی نمایشگاه، در محوطه مصلی، منتظر اجازه ورود به سالن ها بودند و هر چه بیشتر می گذشت بر تعداد بازدیدکنندگان افزوده می‌شد و محوطه شلوغ تر. برای تورق صفحات روز چهارم نمایشگاه کتاب، این گزارش را دنبال کنید.

کادوی کتاب در محل

هدیه دادن کتاب، کار جذابی است اما بدون تردید بهتر است که برای بسته بندی و تزیین آن هم فکر کنید. اگر قصد دارید کتابی را از نمایشگاه بخرید و هدیه بدهید، اینجا همه چیز مهیاست. شما می توانید کتاب را شبستان اصلی، نبش راهرو ۱۲ (زیرنیم طبقه) ببرید تا کتاب شما را به زیباترین شکل کادو کنند.

گعده‌های کتابی در  نمازخانه‌

در نمازخانه های مصلی هم کتاب فراموش نشده است. کم نیستند افرادی که بعد از اقامه نماز دورهم جمع می شوند و درباره کتابهایی که خریده اند، بحث و گفت‌وگو می کنند. سراغ غرفه ها و کتاب‌های مدنظرشان را از بقیه می گیرند. بعضی از بازدیدکنندگان هم فرصت را غنیمت شمرده و مشغول مطالعه و تورق کتاب ها هستند. خلاصه اینکه در نمازخانه‌های نمایشگاه هم کتاب فراموش نشده است.

نمایشگاه جلوه وحدت و حضور مردم

در جای جای مصلای امام خمینی(ره) حضور پررنگ اقشار و اقوام مختلف کشورمان به چشم می آید. وقتی در محوطه مصلی قدم می زنم صحنه زیبایی از اقامه نماز شیعه و سنی کنار همدیگر را می بینم. اتفاقی که به دفعات در این چند روز شاهد آن بوده ام، اما با دیدن دوباره آن، بی اراده می ایستم و به آنها نگاه می کنم. در این روزها که تفرقه افکنان در بسیاری از کشورهای اسلامی، سعی در ایجاد اختلاف بین مسلمانان دارند، اقامه نماز شیعه و سنی در مصلی پایتخت ایران اسلامی بسیار آرامش‌بخش و دلگرم کننده است.

سیگاری‌ها بخوانند

شهرداری تهران در محوطه مصلی حضور پررنگی دارد. از نیروهای خدماتی تا غرفه‌های آموزش بازیافت، سازمان‌های تاکسیرانی، اتوبوسرانی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران. فرهنگسرای کتاب هم برای دهمین سال متوالی در نمایشگاه حاضر است. چادر بزرگ فرهنگسرا روبروی شبستان اصلی مصلی مستقر شده و خدمات فرهنگی متنوعی را به شهروندان ارائه می کند.

قرار دادن استوانه‌های شیشه ای بزرگ مخصوص ته سیگار در مسیر منتهی به سالن اصلی نمایشگاه، یک از ابتکارات شهرداری در سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران است. در کنار این استوانه ها فعالان فرهنگی نیز حضور دارند و با توجه به فضای فرهنگی نمایشگاه و حضور کودکان، با توصیه های بهداشتی و فرهنگی، برای مبارزه با استعمال سیگار و دخانیات تلاش می کنند. بدون تردید همکاری بازدیدکنندگان نقش مهمی در تاثیر گذاری این کار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.