مصلای امام خمینی(ره) تا ۱۴ اردیبهشت ماه میزبان بزرگترین دورهمی علاقه‌مندان به کتاب است. از مرد و زن، پیر و جوان، بزرگ و کوچک، همگی به شوق کتاب، گرد هم جمع شده‌ اند.

نمایشگاه کتاب 98

علاقه‌مندان به کتابخوانی این روزها جمع شان در مصلای امام خمینی (ره) حسابی جمع است. کافی است در محوطه مصلی و شبستان ها قدم بزنید و استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان را مشاهده کنید. البته هماهنگی بخش‌های مختلف نمایشگاه، روال بهتری پیدا کرده و مسئولان در تلاش هستند تا اشکال‌های روزهای اول دیگر بروز ندهد و در روزهای آینده فقط زیبایی ها دیده شود. در ادامه گزارشی که پیش روی شما قرار دارد، حاشیه های روز سوم سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را می‌خوانید.

چه کار کنیم همه کتاب بخوانند

روبه‌روی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی بنری قرار دارد که روی آن نوشته شده «چه کار کنیم دوستان مان هم کتاب بخوانند» این بنر توجه خیلی ها را به خود جلب می کند. کاغذهای رنگارنگی که روی آن قرار دارد و بازدیدکنندگان راه های پیشنهادی شان را روی آن نوشته اند.

 با دقت روی کاغذ رنگی چیزی را می نویسد و آن را روی بنر می چسباند. دانشجوی سال دوم رشته مدیریت دولتی است و پیشنهاد می دهد که با پایین آمدن قیمت کتاب می توان فرهنگ مطالعه را حفظ کرده و آن را ترویج داد. او می گوید: «قیمت گران کتاب باعث شده تا نتوانم بسیاری از کتاب های مورد نظرم را بخوانم. بسیاری از دوستانم به همین دلیل مدت هاست کتاب نخوانده اند.»

به یاد سیل‌زدگان هستیم

 در نمایشگاه کتاب هم مثل نقاط مختلف شهرهای کشور، مردم سیل زدگان را فراموش نکرده اند. غرفه جمع آوری وسایل فرهنگی اهدایی به سیل زدگان در محوطه جنوبی شبستان برپا شده که با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شده است. اگر شما هم در روزهای آینده قصد دارید به نمایشگاه بیایید می توانید کتاب، نوشت افزار و دفتر به این غرفه اهدا کنید. کمک فرهنگی به سیل‌زدگان هم در کنار بقیه کمک های غذایی، دارویی و لوازم زندگی، از اهمیت فراوانی برخوردار است، که مسئولان برگزاری نمایشگاه به این امر توجه داشته اند.

نشاط کودکان

وقتی وارد محوطه ای که ناشران کودک در آن مستقر شده اند می شوی، بیشتر از هر چیز شور و نشاط کودکان توجه ات را جلب می کند. در این غرفه ها کودکان هستند که تعیین می کنند همراه با پدر و مادرشان کجا بروند. نمای رنگین ورودی غرفه ها برای بچه ها جذاب است و بسیاری از آنها را به داخل می کشاند و کمتر کسی دست خالی بیرون می آید.

ناشران مختلف این بخش با ارائه تازه ترین آثار خود، از مخاطبان کودک و نوجوان استقبال می کنند. هرچند وضع معیشت مردم نسبت به قبل در تنگنا قرار دارد، اما همچنان بخش ویژه کودک و نوجوان با استقبال خانواده ها و فرزندانشان مواجه شده است.

اشتیاق خواندن کتاب در محوطه مصلی

وقتی در محوطه مصلی قدم می زنی و به اطراف نگاه می کنی کم نیستند آدم هایی که مشغول مطالعه هستند. اشتیاق به مطالعه کتاب در این آدم ها بسیار بالاست و کتابخوانی جزئی از زندگی شان شده است. سراغ یکی از همین آدم ها می روم که روی نیمکت نشسته و با دقت کتاب می خواند. او می گوید: «چند وقتی است که دنبال این کتاب می گردم و امروز بالاخره موفق شدم تا آن را تهیه کنم و می خواهم همین‌جا آن را بخوانم. خوشبختانه نویسنده هم در غرفه انتشارات حضور داشت و کتاب را برایم امضا کرد.»    

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با شعار «خواندن، توانستن است»، از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت، از ساعت ۱۰ تا۲۰، در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان یار مهربان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.