خواندن این راهنمای جمع و جور به شما کمک می‌کند برای رفتن به نمایشگاه امسال، با خیال راحت برنامه‌ریزی کنید و از ضیافت بهاری کتاب‌ها لذت ببرید.

نمایشگاه کتاب 98

نمایشگاه‌گردی بدون خودروی شخصی

حالا که برای دومین سال متوالی، پلیس راهور به دلیل ملاحظات ترافیکی اعلام کرده است که هیچ پارکینگی برای خودروهای شخصی در نمایشگاه کتاب، درنظر گرفته نشده‌است، شاید بعضی‌ها که عادت داشتند با خودروهای شخصی‌شان به نمایشگاه بروند، برای بازدید از نمایشگاه امسال، دو دل شده باشند، اما مسئولان برگزاری نمایشگاه تلاش کرده‌اند تا مردم با کمترین زحمت و هزینه ممکن از ضیافت بهاری کتاب‌ها لذت ببرند. خواندن این راهنمای جمع و جور به شما کمک می‌کند برای رفتن به نمایشگاه امسال، با خیال راحت برنامه‌ریزی کنید.

چطور برویم؟

مترو

در نزدیکی مصلی ۲ ایستگاه مترو شهید بهشتی و مصلی وجود دارد اولی در ضلع جنوبی نمایشگاه کتاب و دومی در ضلع شمالی آن. برای دسترسی به ایستگاه مصلی از خط یک و برای دسترسی به ایستگاه شهید بهشتی از خط‌های یک و سه می‌توان استفاده کرد. البته این را هم یادتان باشد که در حالت عادی، تعداد قطارهای خط یک بیشتر و مدت زمان انتظار برای رسیدن قطار بعدی، کمتر از خط سه است. مسئولان مترو هم برای ساعات برگزاری نمایشگاه و فاصله حرکت قطارها در ساعت‌های شلوغی نمایشگاه، برنامه ویژه‌ای چیده‌اند.

اتوبوس

اتوبوس‌های شرکت واحد، از ایستگاه‌های مختلف در نقاط گوناگون شهر آماده‌اند تا شما را به مصلی برسانند. این ایستگاه‌ها عبارتند از:

میدان آزادی، فلکه صادقیه، دانشگاه شریف، قیطریه، میدان امام حسین (ع)، میدان خراسان، میدان انقلاب، میدان صنعت، میدان رسالت، میدان هفت تیر، میدان ونک و ایستگاه خاوران.

تاکسی

برای رسیدن به نمایشگاه کتاب می‌توانید از تاکسی‌ها یا ون‌هایی که در میدان تجریش، میدان نوبنیاد، میدان صنعت، پایانه بیهقی، میدان رسالت، پایانه تهران پارس، ترمینال آزادی، ترمینال جنوب، میدان راه آهن، پایانه خاوران، پایانه شاهد و پایانه نعمت آباد به مقصد نمایشگاه کتاب استفاده کنید.

نحوه اطلاع رسانی

برای اطلاع از محل استقرار غرفه‌ها و دیگر امکانات نمایشگاه کتاب، سایت (به آدرس www.tibf.ir/fa/publisher و  www.book۳۲.ir ) و اپلیکیشن نمایشگاه کتاب (کلیک کنید) در دسترس علاقه‌مندان است. علاوه بر آن  غرفه‌های اطلاع رسانی و کیوسک‌های اطلاع رسانی هوشمند که در محوطه نمایشگاه برپا شده، مراجعه کنید.

رادیو نمایشگاه نیز تا پایان روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب، بی وقفه اخبار و اطلاعات را به گوش بازدید کنندگان می‌رساند.

کجا استراحت کنیم؟

در محوطه مصلی غرفه‌های خدماتی و رفاهی متعددی وجود دارد تا همه چیز برای راحتی بازدیدکنندگان وجود داشته باشد. چادرهای استراحت، غرفه های امانات، کانکس‌های بانک و خودپرداز در جای جای محوطه جانمایی شده‌اند. اگر در حین بازدید از غرفه‌ها و ورق زدن کتاب‌ها احساس گرسنگی کردید، می‌توانید به غرفه‌های غذایی که در محوطه نمایشگاه مراجعه کنید.

نماز خانه‌های بزرگ

در چندین نقطه محوطه مصلای امام خمینی (ره) نمازخانه های موقت و ثابت جانمایی شده که نماز جماعت با حضور ائمه جماعت برگزار می‌شود. از برنامه‌های ویژه نمازخانه های نمایشگاه کتاب، حضور اساتید و قاریان برجسته و ممتاز برای کرسی‌های تلاوت قرآن اذان گاهی است.

همیشه شارژ بمانید

اگر در حین بازدید از غرفه‌های نمایشگاه متوجه کم بودن شارژ یا خاموش شدن گوشی تلفن همراهتان شدید به هیچ وجه نگران نشوید. شما می‌توانید با مراجعه به غرفه‌هایی که برای شارژ گوشی تلفن همراه بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است، این مشکل را حل کنید.

سامانه پیامکی برای نظرات بازدید کنندگان

سامانه پیامکی به منظور دریافت نظرها، پیشنهادها و انتقادهای بازدیدکننندگان راه اندازی شده تا پل ارتباطی میان مسئولان سی و دومین نمایشگاه کتاب و بازدیدکنندگان باشند. بازدید کنندگان با استفاده از شماره ۱۰۰۰۰۳۸۵۱ می‌توانند به محض مشاهده تخلف در یکی از بخش‌ها مسئولان برسانند.

تخفیف ویژه شرکت پست برای ارسال کتاب

نگران حمل خریدهایتان هم نباشید. شرکت پست در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای ارسال کتاب در نظر گرفته است. بر این اساس قیمت هر کیلو کتاب در داخل تهران یک هزار تومان و هزینه ارسال به شهرستان‌ها یک هزار و دویست تومان است.

چطور برگردیم

بعد از یک روز شلوغ و پربار در نمایشگاه کتاب، باید فکری برای برگشت به خانه کرد. علاوه بر مسیرهای حمل و نقل عمومی که در ابتدای متن توضیح داده شد، موارد دیگری نیز برای برگشت شهروندان پیش‌بینی شده است. این خدمات از ساعت ۱۰ صبح آغاز و تا ساعت ۲۱ ادامه دارد.

با توجه به هماهنگی انجام شده با سازمان واحد اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی از درون نمایشگاه کتاب تهران به سمت میدان صنعت، میدان آزادی و فلکه سوم تهرانپارس کار جابجایی بازدیدکنندگان را انجام خواهند داد.

از سوی دیگر تاکسی بانوان، تاکسی بیسیم و تاکسی های آنلاین نیز در ضلع جنوبی مصلی (ورودی شماره ۳، جنب ایستگاه مترو شهید بهشتی) حضور داشته و به خدمات‌رسانی خواهند پرداخت.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با شعار «خواندن، توانستن است»، از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت، از ساعت ۱۰ تا۲۰، در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.