استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به کتاب از نخستین روزهای بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور، نوید روزهای خوب، در این دوره از نمایشگاه می‌دهد.

نمایشگاه کتاب 98

گرانی کاغذ هم بهار کتاب را خزان نکرد

شاید کسی فکرش را نمی‌کرد که در این اوضاع نابسامان قیمت کاغذ و کتاب، امسال نمایشگاه کتاب، از همان روزهای اول پررونق باشد؛ اما استقبال چشمگیر علاقه‌مندان به کتاب از اولین روزهای بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور، نوید روزهای خوب، در این دوره از نمایشگاه می‌دهد. سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

استقبال چشمگیر کتاب‌خوان‌ها

ورودی شماره ۱ مصلی، ورودی ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی، ورودی های اصلی نمایشگاه هستند و سرویس های حمل و نقل ویژه نمایشگاه در این ورودی ها به استقبال بازدیدکنندگان آمده اند. در مسیر منتهی به محوطه نمایشگاه، مرد و زن، پیر و جوان، بزرگ و کوچک به شوق کتاب قدم می زنند. کتاب‌بازها و علاقه‌مندان به یار مهربان وقت را تلف نکرده اند و نمایشگاه از نخستین ساعت روز اول، شاهد استقبالی چشمگیر بوده و ساعت به ساعت بر حجم آن افزوده می‌شود.

دانش آموزان در نمایشگاه کتاب

کم نیستند نوجوانان و گروه‌های دانش‌آموزی که برای بازدید به نمایشگاه کتاب آمده‌اند. فضای مفرح و جذاب نمایشگاه کتاب در مصلی، فرصت خوبی برای شیطنت‌های کودکان و نوجوانان است، البته اگر بتوانند از کتاب ها دل بکنند و محو آن نشوند.

 امسال ناشران عمومی در شبستان اصلی مصلی، ناشران خارجی در طبقه همکف شبستان شرق، ناشران کودک طبقه پایین شبستان شرق، سازمان‌ها، نهادها و ناشران دیجیتال در طبقه بالا شبستان شرق، ناشران آموزشی در شبستان غرب و ناشران دانشگاهی در زیر چادرها مستقر هستند.

اینجا تفرجگاه فرهنگی خانواده‌هاست

در این روزها حضور خانواده‌ها در نمایشگاه بسیار به چشم می آید، هرچند که بعضی بر این نظر بودند که با توجه به مشکلات معیشتی و وضع اقتصادی جامعه، استقبال خانواده ها از نمایشگاه در این دوره کم می شود. حضور خانواده‌ها در نمایشگاه اتفاق مهمی است که نباید از کنار آن به‌سادگی بگذریم. فرزندان وقتی در خانواده پدر و مادرشان را در حال مطالعه کتاب می‌بینند علاقه به خواندن درون آن‌ها هم نهادینه می‌شود.

بد نیست بدانید که بسیاری از پدران یا مادران زیر سایه درخت کتابی را که چند دقیقه پیش خریده بودند برای فرزندشان می‌خواندند. بدون تردید تماشای این صحنه برای کسی که ذره‌ای به کتاب علاقه داشته باشد خالی از لطف نیست. نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی (ره) برای خانواده‌ها به یک تفرجگاه فرهنگی تمام‌عیار بدل شده است.

فرصت را از دست ندهید

به شما توصیه می‌کنیم که فرصت را از دست ندهید و همراه با خانواده به بازدید از سی و دومین دوره از نمایشگاه کتاب که بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کشور است بروید. در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب همه‌چیز برای رفاه بازدیدکنندگان فراهم‌شده تا بی‌هیچ دغدغه‌ای فقط به انتخاب کتاب بپردازند.

در این میان، از نیروهای انتظامی و امنیتی، آتش‌نشانی، اورژانس تا بیمه و سازمان‌های خدماتی، همه تلاش دارند تا هیچ جای نگرانی برای بازدیدکنندگان باقی نماند. در جای جای محوطه، خودروهای امدادی مستقر شده‌اند تا در صورت بروز هر مشکلی در کمترین زمان به کمک شهروندان بیایند. شاید برایتان جالب باشد اگر این را هم بدانید که بازدیدکنندگان، غرفه داران و سایر حاضران در نمایشگاه، تحت پوشش بیمه هستند.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب با شعار «خواندن، توانستن است»، از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت، از ساعت ۱۰ تا۲۰، در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.