سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برای چهارمین بار در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

آیین افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، با حضور بیش از ۶۷۰ استاد، پژوهشگر، قاری و حافظ برتر قرآن کریم از ۶۰ کشور جهان، آغاز می‌گردد.  

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، مراسم افتتاحیه مرحله نهایی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم، چهارشنبه ۲۱فروردین ماه (مصادف با چهارم شعبان) از ساعت ۱۶، در شبستان اصلی مصلی برگزار می‌شود. این مسابقات تا ۲۴ فروردین همه روزه از ساعت‌های ۱۶ تا ۲۰ برپا خواهد بود.

مرحله نهایی این مسابقات در بخش برادران، روشندلان و دانش آموزان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. مسابقات طلاب علوم دینی جهان اسلام در قم و محل برگزاری مسابقات بانوان در هتل هما است.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، در پنج مسابقه برادران، خواهران، طلاب، نابینایان و دانش آموزان جمعاً ۳۰۷ نفر حافظ قرآن، ۱۸۰ نفر قاری قرآن، ۲۵ خطیب قرآن، ۲۶ نفر در زمینه ترتیل قرآن و ۸۲ نفر در قالب پایان‌نامه قرآنی با هم به رقابت می‌پردازند.

گفتنی است متسابقین امسال با طی کردن مرحله مقدماتی به صورت غیر حضوری و آنلاین در کشورهای خودشان مورد ارزیابی قرار گرفتند و پس از تأیید استانداردهای لازم،  برگزیدگان آنان در بخش نیمه نهایی و نهایی این مسابقات حضور دارند. مرحله نیمه نهایی مسابقات نیز، ۲۰ فروردین ماه و به مدت یک روز و نیم، در هتل هما برپا می‌شود.

اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، عصر یکشنبه ۲۵ فروردین در شبستان اصلی مصلی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.