آیین گشایش نمایش محیطی «نقطه رهایی»، روایتی متفاوت از دوران دفاع مقدس، با حضور مردم و برخی شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی کشور، در بخش شمالی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

نقطه رهایی

آیین گشایش نمایش محیطی «نقطه رهایی»، شامگاه دوشنبه ۲۳ مهر با حضور سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، سعید اوحدی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران گفت: هنر نمایشی در امیدوار کردن مردم به پیروزی‌های بزرگ و ایجاد انگیزه برای مقاومت و پایداری بسیار تاثیر گذار است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به راه‌های شناخت سرمایه دفاع مقدس و حراست از آن، افزود: با هنر نمایشی می‌توان ابعاد مختلف ۸ سال دفاع مقدس را به نسل جوان معرفی کرد تا بدانند جوان‌های آن نسل چه کار بزرگی انجام داده‌اند و از چه موانعی عبور کردند که موانع و چالش‌های امروز در مقابل موانع و چالش‌های آن روز چیزی نیست.

همچنین در حاشیه این مراسم سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ، با اشاره به نمایش میراث ۸ سال دفاع مقدس در تئاتر نقطه رهایی، گفت: مردم در این نمایش شاهد خواهند بود که چگونه جنگ بر ما تحمیل شده است و در این ۸ سال علاوه بر خشونت‌های جنگ روی دیگری نیز وجود داشت که در این نمایش به تصویر کشیده شده است.

سردار یزدی گفت: خوشحالم که رشادت‌ها، تلاش‌ها، از خودگذشتگی‌ها و زیبایی‌های جنگ در این نمایش نشان داده شده است زیرا این اتفاق باعث ایجاد روحیه مقاومت در مردم می‌شود و آنها را امیدوار می‌کند.

نمایش محیطی نقطه رهایی، روایتی متفاوت از دفاع مقدس است که در آن با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی دوران دفاع مقدس، حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس به تصویر در می‌آید.

این نمایش به مدت ۱۰ شب، تا ۲ آبان و در چهار نوبت متوالی اجرا می‌شود. هر اجرا ۹۰ دقیقه به طول می‌انجامد و ساعت۱۸:۳۰، ۱۹:۱۵، ۲۰:۰۰ و ۲۰:۴۵ زمان های اعلامی برای شروع هر نوبت از اجرا است. بازدیدکنندگان در گروه‌های ۱۵۰ نفره وارد محیط برپایی نمایش می‌شوند. علاوه بر اجرای عمومی برای شهروندان، اجراهای اختصاصی‌ای نیز برای دانش آموزان، ناشنوایان و هنرمندان خانه سینما و خانه تئاتر، در نظر گرفته شده است.

در این نمایش سعی شده با استفاده از جلوه‌های ویژه، انفجار، تیراندازی، نور و صدا، فضای جبهه‌های جنگ برای بازدیدکنندگان تداعی شود.

این نمایش محیطی در ۱۲ بخش گوناگون، با روایت صحنه‌های جنگ در هور، پل خیبری، بیمارستان صحرایی، کانال کمیل و...، با حضور بیش از ۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار در بخش شمالی مصلای امام خمینی(ره) (مجموعه گلگشت)، برای مخاطبان اجرا می‌شود. 

این نمایش محیطی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و گروه جهادی چشمه کوثر و با همکاری مصلای امام خمینی (ره)، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران، اورژانس تهران، سازمان خدمات شهری شهرداری تهران، سپاه محمد رسول الله (ص) تهران، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد اقامه نماز جمعه غرب تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران و شهرداری منطقه ۳، به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حضور در این نمایش برای عموم آزاد و رایگان است. شهروندان می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین فرهنگسرای محل سکونت خود یا پایگاه اینترنتی noghterahai.ir برای ثبت نام و دریافت بلیت اقدام کنند.

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایش تا ۲ آبان ماه، می‌توانند از ساعت ۱۷ به بخش شمالی مصلای امام خمینی(ره) (مجموعه گلگشت)، در بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس، ورودی شمالی مصلی، مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.