مصلای امام خمینی(ره) جمعه چهارم محرم، در آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، میزبان بیش از ۱۳۰ هزار شیرخواره عاشورایی و خانواده‌ آنها بود. مادران و فرزندانشان در این سوگواره با شکوه، با حضرت سیدالشهدا(ع) و امام زمان(عج) تجدید بیعت کردند.

بیعت مادران و شیرخوارگان عاشورایی

اجتماع باشکوه مادران و شیرخوارگان عاشورایی جمعه بیست و سوم شهریور ۱۳۹۷ برابر با چهارم محرم الحرام ۱۴۴۰، با حضور مادران و پدران به همراه فرزندانشان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. این اجتماع با استقبال پرشور خانواده‌های تهرانی مواجه و شبستان اصلی و شرقی مصلی مملو از محبین و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و سرکار خانم دکتر حاج‌عبدالباقی سخنرانان این مراسم بودند و آقایان حاج مرتضی طاهری و امیر عباسی و همچنین امیرعباس ناهیدی و حامد سهندی به ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) پرداختند. 
در این سوگواره سیدحمیدرضا برقعی شاعر اهل‌بیت(ع) و آیینی، شعرخوانی کرد و گروه همخوانی نسیم‌قدر، قطعاتی را اجرا نمود.
همچنین در این اجتماع که با حضور خانواده‌های شهدای مبارز دوران ستم‌شاهی، خانواده‌های شهدای انقلاب و دفاع مقدس، خانواده‌های شهدای مدافع حرم و تیپ فاطمیون برگزار می‌شد، دختر شهید فرامرزی و دختر شهید افشاری، ۲ شهید گرانقدر مدافع حرم، به قرائت اشعار و متونی درباره حضرت علی اصغر(ع) و امام حسین(ع) پرداختند.
در همین راستا با هماهنگی معاونت فرهنگی شهرداری‌های مناطق ۳، ۶ و ۷ به عنوان مناطق پیرامونی و همسایه مصلای امام خمینی(ره)، از خانواده‌های شهدای این مناطق نیز به طور مخصوص دعوت به عمل آمد.
در طول این برنامه با همکاری هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی، در سراسر شبستان و محل برگزاری مراسم، ده‌ها گروه اقدام فوری، آماده خدمات‌رسانی به مردم بودند.
در حاشیه این اجتماع با شکوه، برنامه‌های جنبی نظیر برپایی نمایشگاه عکس از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «من و دوست اربعینی‌ام» نیز برپا شد.  
با برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته شبستان شرق مصلای امام خمینی(ره) میزبان حضور چندین هزار نفر از آقایان بود. مراسم توسط نمایشگر های بزرگ، برای حاضران در شبستان شرق پخش می‌شد.
تدارکات خدماتی، صوتی و تصویری برای حضور قریب به ۱۳۰ هزار نفر از مردم و خانواده‌های تهرانی در چند ده هزار متر مربع  فضای مسقف محل برگزاری مراسم و محوطه باز و وسیع مصلای امام خمینی(ره)، و نیز  بهره‌برداری فنی ده‌ها تیم تصویر برداری و مستندساز رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی، بیش از ۱۰۰ عکاس حرفه‌ای و افزون بر ۲۰۰ عکاس دانشجویی و آماتور، در مراسم شیرخوارگان عاشورایی، جز در بستر حاصل از تلاش خالصانه و  شبانه‌روزی خادمین مردم در مصلای امام خمینی(ره) ممکن نبود.
این اجتماع به طور کامل و مستقیم از شبکه ۲ سیما و رادیو تهران پوشش داده شد. علاوه بر این، سایر شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی همچون شبکه‌های تهران و شبکه خبر نیز از این برنامه ارتباط زنده و مستقیم برقرار کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.