حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در اجتماع مادران و شیرخوارگان عاشورایی در مصلی، گفت: شما مادران از این توانایی برخوردارید که خانه خود را فضای محبت قرار داده و راه را برای استحکام بنیان خانه و خانواده فراهم کنید.

ابوترابی فرد در اجتماع شیرخوارگان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران، صبح جمعه ۲۳ شهریورماه، در اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی که با حضور مادران و پدران به همراه فرزندانشان در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به مسئولیت زن و مرد در خانه از نگاه اسلام گفت: مقام مرد صیانت از خانواده است و مسئولیت خانواده را بر عهده دارد و زنان مدیریت خانه را به دست دارند، مدیریت خانه به دست مادران است. مدیریت بانوان است که پایه‌های یک زندگی مستحکم را در جامعه ترویج می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خانه مهد تربیت اسلام است، جامعه اسلامی در سایه نظام خانواده و در پرتو یک خانواده آراسته به تعالیم دینی و اخلاقی به ثمر می رسد. خانه‌های ما باید در تراز خانه پیامبر اعظم (ص)، فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) باشد. در این روز از خداوند بخواهید که در مدیریت خانه خود آن گونه که مورد نظر دین اسلام است بتوانید حرکت کنید.

وی در ادامه با بیان این موضوع که باید در خانه، دوستی و علاقه موج بزند، گفت: خانه در سایه محبت و عشق و علاقه به یک مدرسه انسان ساز تبدیل می شود، «جعل بینکم موده و رحمه»؛ شما مادران از این توانایی برخوردارید که خانه خود را فضای محبت قرار داده و راه را برای استحکام بنیان خانه و خانواده فراهم کنید.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به خانه در تراز قرآن، اظهار داشت: یک زن وفادار و همسر شایسته از تمام ظرفیت خود برای زندگی بهره می‌برد تا خانه را از شر شیاطین در امان بدارد. خانه در تراز قرآن، خانه نورانی به نور عقل است.

وی با بیان اینکه معصوم (ع) می فرماید ۷۰ سال عبادت در برابر یک ساعت تفکر، ادامه داد: اگر می خواهید عاقل باشید و خردمند، و خانه شما به نور حیات عقلانی منور شود، باید اهل اندیشه باشید. با اندیشه است که خانه نورانی می‌شود. معضلات را بررسی کرده و تحلیل را باید در سایه خرد و عقل و با قلبی آراسته به مودت و محبت تبدیل کنیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره تقدس خانه همچون مسجد نزد اسلام، بیان داشت: مادران هر چه می‌گویند باید مبتنی بر علم باشد. آموزه‌های قرآن از بانوان انتظار دارند که خانه‌ای بسازند به مثابه مسجد. همان گونه که مسجد از ویژگی‌های خاصی برخوردار است مادران نیز این توانایی را دارند که خانه را مثل مسجد، محل دوستی و مودت قرار بدهند. یکی از آثار مسجد این است که بسیاری از مباحث تربیتی و علمی را می ‌توان در محل مسجد فرا گرفت. اگر خانه هم تراز مسجد شود فرزندان صالح را برای جامعه تربیت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که دفاع مقدس مدیون قدم های شما مادران بود، گفت: مادران جامعه هستند که شهیدان مدافع حرم را تربیت کردند. این خانه شماست که راه را برای اصلاح جامعه هموار می کند. خواهران گرامی اگر آراسته به اخلاق و ایمان باشید، نور چشم همسر و فرزندان خواهید بود. پشتوانه اسلام و انقلاب باشید و از سخنان رهبر انقلاب الگو بگیرید و خانه خود را آنگونه که رهبر معظم انقلاب می خواهند آراسته و آن را به نور تقوا، قرآن و اسلام منور کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.