آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی، جمعه ۲۳ شهریور در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش، جمعه ۲۳ شهریورماه برابر با چهارم محرم الحرام، مجلس سوگواری شهید شیرخواره کربلا، در قطب عبادی ـ فرهنگی پایتخت ایران اسلامی برقرار است.

مصلای امام خمینی(ره) در آیین بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر(ع)، از ساعت ۶:۳۰ صبح میزبان شیرخوارگان عاشورایی و خانواده‌ آنهاست. سخنرانان این مراسم که از ساعت ۸:۳۰ به طور رسمی آغاز می‌شود، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران و سرکار خانم دکتر حاج‌عبدالباقی هستند.

آقایان حاج مرتضی طاهری و امیر عباسی و همچنین حامد سهندی و امیرعباس ناهیدی در این برنامه به ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) می پردازند. شعرخوانی شاعر اهل‌بیت(ع) سیدحمیدرضا برقعی و اجرای گروه همخوانی نسیم‌قدر از دیگر برنامه‌های این سوگواره است.

مصلای امام خمینی(ره) شرایط حضور پدران را نیز در این مراسم فراهم کرده و شبستان شرقی مصلی، به همین منظور تدارک دیده شده است.

اجتماع بزرگ مادران و شیرخوارگان عاشورایی امسال نیز همچون سال گذشته، عطرآگین به حضور خانواده‌های معظم شهدا است و جمعی از خانواده شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم میهمانان ویژه این مجلس هستند.

به گفته مدیر امور مراسم مصلای امام خمینی(ره)، درهای مصلی از ساعت ۶:۳۰ باز خواهد بود و شهروندان می‌توانند برای عبور و مرور از ورودی‌های‌ شماره ۱۷، ۱۸ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، ورودی‌های شماره ۷، ۱۲، ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی‌های شماره ۱ و ۳ در خیابان شهید بهشتی استفاده کنند.

علاوه بر این، همانند سایر برنامه های مصلی، ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی آماده خدمت رسانی هستند.

همچنین پارکینگ عمومی شهید بهشتی نبش خیابان پاکستان، پارکینگ‌های  شماره ۱۷ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، پارکینگ‌های شماره ۷ و ۱۵ در خیابان شهید قنبرزاده و پارکینگ چهل‌سرا در خیابان شهید مفتح خیابان شهید نقدی، به طور رایگان برای خدمات رسانی به عموم مردم در نظر گرفته شده است.

ضمنا برنامه های جنبی نظیر برپایی نمایشگاه عکس از مجموعه عکس‌های مراسم شیرخوارگان سال‌های گذشته با نام «قاب ارادت» و نمایشگاهی از آثار برگزیده مسابقه عکس «من و دوست اربعینی‌ام» در حاشیه این مراسم برپا می‌شود.

در این مراسم علاوه بر استقرار نیروهای اورژانس و آتش نشانی، اتاق مادر و کودک برای رفاه حال عزیزان در شبستان تدارک دیده شده است.

این سوگواره به طور مستقیم از شبکه‌ دو سیما و شبکه رادیویی تهران پخش می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.