محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک ایران گفت: ۹۲ درصد از صنایع کشور را واحدها صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و این صنایع یک میلیون اشتغال دارند و ۱۶.۸ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش است .

صنایع کوچک - شریعتمداری

نخستین نمایشگاه «توانمندی‌های صنایع کوچک ایران» با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط کشور با حضور بیش از ۱۲۰۰ بنگاه صنعتی کوچک و متوسط، با شعار «بیایید چرخه را بچرخانیم»، از ۲۱ تا ۲۴مرداد، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برپا است. آیین افتتاح نخستین نمایشگاه ملی صنایع کوچک ایران با حضور مقامات وشخصیت‌های سیاسی و فعالان و صاحبان صنایع برگزار شد.  
محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک ایران گفت: ۹۲ درصد از صنایع کشور را واحدها صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد و این صنایع یک میلیون اشتغال دارند و ۱۶.۸ درصد تولید ناخالص داخلی مربوط به این بخش است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: باید به صادرات تولیدات بخش صنایع کوچک توجه بیشتری شود. مدتی صادرات در این بخش تعطیل شده بود، اما در حال حاضر اقداماتی انجام شده و بخشی از تولیدات این بخش در حال صادرات است.  
وی افزود: تاب آوری صنایع کوچک از عوامل برون زای تولید کمتر از صنایع بزرگ است، بنابراین از آنجا که عدم قطعیت در حوزه سیاست خارجی وجود دارد، بنابراین انتظارات عقلایی منفی در واحدهای صنعتی به وجود آمده و به همین دلیل برای حل مشکلات نیازمند کمک مجلس هستیم.
شریعتمداری با بیان اینکه مجلس پیش‌بینی ۳۲ هزار میلیارد منابع در تبصره ۱۸ را داشته است، گفت: باید این رقم در نیمه دوم سال به فوریت تخصیص داده شود و تلاش کنیم تا تمام واحدهای تولیدی از یارانه سود تسهیلات اعطایی برای ارزان تر شدن هزینه‌ مالی اجرای طرح‌ها بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه مالیات یک امر لازم است، خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه گفت: اخذ مالیات در شرایطی که با افزایش قیمت مواد اولیه روبرو هستیم، باید در یک مدت کوتاه و به طور خاص تعطیل شود.
وزیر صنعت معدن و تجارت افزود:‌ ما به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌کنیم، ۷۰ هزار میلیارد تومان مالیات کشور یک جا حذف شود، اما با توجه به اینکه واحدهای تولیدی کوچک و متوسط حجم قابل توجهی از اشتغال را دارند، پیشنهاد می‌کنیم مالیات دریافتی ارزش افزوده آنها را صفر کنیم تا شرایط مطلوبی برای تولید و عرضه آنها ایجاد شود.


در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران، کارگاه‌ها و واحد صنعتی کوچک و متوسط از سراسر کشور در ۶ بخش اصلی ۱- صنعتی، ماشین آلات و صنایع فلزی، ۲-صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی، ۳-صنایع شیمیایی، پلاستیک و پتروشیمی، ۴-لوازم خانگی، ۵-برق و الکترونیک، ۶-صنایع نساجی، چرم و پوشاک حضور خواهند یافت.
نخستین نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک ایران با هدف نمایش ظرفیت‌ها و تولیدات برتر صنایع کوچک و متوسط ایران از ۲۱ تا ۲۴مرداد، در شبستان‌ مصلای امام خمینی(ره) برپا می‌شود و بازدید برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.