بیستمین کنگره دامپزشکی و نخستین نمایشگاه تخصصی دامپزشکی و تکنولوژی های نوین «ایران وت»، با شعار «حامی تولید ملی، نمود خودباوری و سلامت غذایی»، دوشنبه یکم مرداد ماه، در شبستان مصلای امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

بیستمین کنگره دامپزشکی 97

این رویداد تخصصی با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای صنف دامپزشکی در شبستان مصلای امام خمینی(ره) افتتاح شد. در آیین گشایش این مجمع علمی، پیام محبی رئیس جامعه دامپزشکی ایران، علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی، رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، محمدرضا تابش رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس، محمدرضا صفری رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور، شاپور رضاشجاعی دبیر کنگره، دکتر یوسف داودی عضوکمیسیون آب و منابع طبیعی مجلس به سخنرانی پرداختند. همچنین در این مراسم نکوداشت دکتر سیدمحمدمهدی کیایی، چهره پیشکسوت و سرشناس جامعه دامپزشکی، برگزار شد.

۶۴۳ مقاله به دبیرخانه بیستمین کنگره دامپزشکی ایران ارسال شده است که از این میان ۱۵۷ مقاله به صورت سخنرانی و ۷۳ مقاله به صورت پوستری ارائه می‌شود. همچنین ۳۰ استاد برجسته دامپزشکی در این کنگره در حوزه‌های مختلف در ۲۸ کارگاه آموزشی و تخصصی مباحث روز این رشته را عرضه می‌کنند.

در این رخداد صنعت دامپزشکی، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی، سازمان نظام دامپزشکی، موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، صندوق بیمه کشاورزی، انستیتو پاستور ایران، دانشکده‌های دامپزشکی، شرکت‌ها و مجموعه‌های فعال مشارکت دارند.

همزمان با بیستمین دوره کنگره دامپزشکی، اولین نمایشگاه تخصصی دامپزشکی و تکنولوژی‌های نوین «ایران وت» نیز برگزار می‌شود. برگزاری این نمایشگاه در کنار کنگره دامپزشکی، فضایی مناسب جهت ارائه آخرین دستاوردها و محصولات علمی، فنی و صنایع را فراهم نموده است.

از گروه‌های حاضر در این نمایشگاه می‌توان به تولیدکنندگان خوراک و نهاده‌های تغذیه‌ای دام و طیور، شرکت‌های تولیدکننده و پخش‌کننده دارو، واکسن و مکمل‌های دامپزشکی، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی دامپزشکی، گروه‌های تجهیزات و ماشین‌آلات وابسته به دام ـ طیور و آبزیان، تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی و سایر فرآورده‌های دامپزشکی اشاره کرد.

بیستمین کنگره دامپزشکی ایران و نخستین دوره نمایشگاه بین‌المللی «ایران وت»، تا سوم مرداد در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است و علاقه‌مندان می‌توانند یکم تا سوم مرداد از ساعت ۹ تا ۱۸ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) از این نمایشگاه بازدید نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.