نماز عید سعید فطر، ساعت ۸:۳۰ صبح به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) اقامه می‌شود و درهای مصلی از ساعت ۵ صبح روز عید، برای ورود نمازگزاران باز است.

عید فطر

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، مراسم نماز روز عید سعید فطر از ساعت ۷ صبح و با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز و ویژه برنامه‌های متنوعی در مصلای امام خمینی(ره) برای پذیرایی و استقبال از نمازگزاران تدارک دیده شده است.

نماز عید در صحن مرکزی و بام شبستان برگزار شده و به سمت شمال مصلی و خیابان‌های شمالی امتداد پیدا خواهد کرد.

با توجه به قسمت‌های مشخص شده برای اقامه نماز، آقایان می‌توانند برای رسیدن سریعتر به صفوف نماز از ورودی شماره ۳ و ۴ در خیابان شهید بهشتی و ورودی‌های شماره ۱۸ در بزرگراه رسالت مراجعه کنند.  خانم‌ها نیز برای رسیدن سریعتر به صفوف نماز می‌توانند از ورودی‌های شماره ۱۲ تا ۱۵ واقع در خیابان شهید قنبرزاده و ورودی شماره ۲۰ در بزرگراه رسالت وارد مصلی شوند. همچنین ورودی‌های شماره ۱۷ و ۱۹ در بزرگراه رسالت، و نیز  ورودی‌های ایستگاه مترو شهید بهشتی و ایستگاه مترو مصلی به روی عموم نمازگزاران باز است.

جهت رفاه حال نمازگزارانی که با خودروی شخصی به محل برگزاری نماز می‌آیند، پارکینگ‌هایی در اطراف مصلی در نظر گرفته شده است. پارکینگ چهل سرا در خیابان شهید بهشتی، پارکینگ پایانه بیهقی(آرژانتین)، پارکینگ‌های گلگشت، مجتمع امام خمینی(ره) (بنیاد صدرا) و بنیاد مستضعفان در شمال بزرگراه رسالت، فعال است.

به گفته مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، سرویس دهی در خطوط یک، دو، سه، چهار و پنج متروی تهران در روز عید سعید فطر از ساعت پنج و ۳۰ دقیقه صبح تا پایان مراسم به طور رایگان ارائه می‌شود،  در این روز تعداد حرکت قطارها نسبت به برنامه روزهای تعطیل افزایش پیدا خواهد کرد تا نمازگزاران و مسافران گرامی راحت‌تر از این وسیله حمل و نقل ریلی استفاده کنند.

همچنین از ساعت ۵ صبح روز عید فطر، تاکسی‌های ون در مسیرهای پرتردد تعیین شده، آماده جابجایی رایگان نمازگزاران به محل مصلی می‌باشند و سرویس رسانی آنها تا پایان زمان اقامه نماز استمرار خواهد داشت.  محورهای خدمت رسانی سازمان تاکسیرانی به شرح ذیل است:

محور شماره ۱ :  در مسیر پارکینگ بنیاد مستضعفان واقع درابتدای خیابان آفریقا تا درب شمالی مصلی، بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۲ :  در مسیر پارک سوار بیهقی واقع در میدان آرژانتین تا درب شمالی مصلی، بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۳ : در مسیر بزرگراه حکیم حدفاصل بزرگراه کردستان تا پل مدرس بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۴: داخل پارکینگ مجتمع امام خمینی(ره)، ضلع شمال مصلی بصورت رفت و برگشت

محور شماره ۵: در مسیر تقاطع حقانی و همت تا اتوبان رسالت بصورت رفت و برگشت

محور شماره ۶ :  در مسیر بزرگراه رسالت ابتدای پل سیدخندان از شرق به غرب تا روبروی خیابان قنبر زاده، بصورت رفت وبرگشت

محور شماره ۷ : در  مسیر تقاطع خیابان های سهروردی، شهید بهشتی تا درب اصلی مصلی بصورت رفت و برگشت

محورشماره ۸ :  در مسیر پارکینگ لجستیک ارتش جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان شهید نقدی تا درب اصلی مصلی، بصورت رفت و برگشت

محور شماره ۹: در داخل مصلی حدفاصل ایستگاه مترو شهیدبهشتی تا محل اقامه نماز به صورت رفت و برگشت.

سامانه پیامکی مصلای امام خمینی(ره) به شماره ۵۰۰۰۴۹۶۷ آماده دریافت پیشنهادها و انتقادهای نمازگزاران عزیز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.