قائم مقام نمایشگاه کتاب اعلام کرد: خرید مردم از نمایشگاه امسال قریب به ۱۳۰ میلیارد تومان می‌باشد. در کل فروش نمایشگاه، ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

روز نهم نمایشگاه کتاب97- آخر هفته

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) ، شهرام‌نیا، قائم مقام نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ظهر شنبه ۲۲ اریبهشت در نشست خبری پایانی نمایشگاه کتاب، درباره آمار بازدیدکنندگان این دوره اظهار داشت: به دلیل عدم بلیت فروشی و نداشتن آمار دقیق رسمی اعداد و رقم اعلام نمی‌کنیم اما امسال شاهد رشد قابل توجه جمعیت تا ۲۰ درصد بود. در برخی روزها و ساعت‌ها حتی رکورد دوره‌های گذشته نمایشگاه نیز شکسته شد. اگر چه صرف بازدید نشان موفقیت نمایشگاه نیست و ما به رضایتمندی اهمیت می‌دهیم.  بررسی‌های ما افزایش قابل توجه رضایتمندی بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب را نسبت به شهر آفتاب و دوره‌های گذشته نمایشگاه، نشان می‌دهد.

قائم مقام نمایشگاه همچنین درباره میزان فروش این دوره تاکید کرد: آمار فروش براساس تراکنش‌های کارت‌خوان‌های بانک عامل یعنی بانک شهر محاسبه می‌شود. ۴۰ درصد نیز فروش خارج از شبکه بانک عامل داریم. بر این اساس تا پایان روز جمعه۲۱اردیبهشت، ۸۴ میلیارد تومان از طریق بانک عامل فروش صورت گرفته است و تا ساعت یک بعد از ظهر شنبه نیز پنج میلیارد تومان فروش ثبت شده است.

وی ادامه داد: در مجموع می‌توان گفت تا عصر شنبه۲۲اردیبهشت ۸۹ میلیارد تومان خرید کتاب از طریق بانک عامل نمایشگاه انجام شده است. اگر ۴۰ درصد فروش خارج از شبکه بانکی را هم حساب کنیم، فروش نمایشگاه این دوره تا این ظهر امروز،  نزدیک به ۱۳۰ میلیارد تومان می‌شود. البته تا پایان وقت چند ساعتی باقی مانده است و قطعا به این مبلغ اضافه می‌شود.

شهرام نیا افزود: در کل خرید از نمایشگاه، ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و از نظر تعداد تراکنش‌ها نیز ۱۶ یا ۱۷ درصد رشد داشتیم. این یعنی فروش‌های خُرد بیشتر شده و تعداد ناشران بیشتری از فروش در نمایشگاه نفع برده‌اند.

گفتنی است طبق اعلام مسئولان نمایشگاه، تا پایان پنجشنبه، روز نهم نمایشگاه،  بیش از ۹۵ میلیارد تومان کتاب از سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب تهران خریداری شده است.

نمایشگاه کتاب سی‌ویکم از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت۹۷ با حضور­ حدود ۲۱۰۰ ناشر داخلی و ۵۵۰ ناشر خارجی با بیش از ۵۰۰هزار عنوان کتاب، و حضور حدود ۵۳ کشور از جمله هیأت‌های صربستان به عنوان میهمان ویژه و تونس به عنوان شهر میهمان، در فضایی بالغ بر  ۱۳۰ هزار مترمربع برگزار شد. امسال ۷۵ درصد فضای نمایشگاه، در سالن‌های دائمی و مسقف برپا شد که این میزان ۲ برابر آخرین دوره برگزاری نمایشگاه کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.