کد خبر: 482
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲

طبق اعلام بانک شهر، آمارها از رشد ۱۵ درصدی تراکنش‌های رسمی نمایشگاه کتاب خبر می‌دهد. در همین رابطه طبق اعلام مسئولین نمایشگاه کتاب تهران، میزان خرید از نمایشگاه تا پایان روز سه‌شنبه، قریب به ۷۰ میلیارد تومان می‌باشد.

روز دوم نمایشگاه کتاب 97

طبق اعلام بانک شهر، مجموع تراکنش‌های رسمی نمایشگاه کتاب امسال، رشد ۱۵ درصدی گردش مالی نمایشگاه را نشان می‌دهد. این آمار مربوط دستگاه‌های کارتخوان (POS) توزیع شده ویژه نمایشگاه کتاب است.

عصر روز گذشته (چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت) امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب تهران اعلام کرد: تا پایان روز سه شنبه، در سیستم بانکی فروش ۵۰ میلیارد تومانی را پشت سر گذاشتیم اما به دلیل اینکه فروش‌های نقدی، کارتخوان و چک نیز در فضای نمایشگاه انجام می‌شود، برآورد ما این است که ۴۰ درصد به این مبلغ افزوده می‌شود که اگر به ۵۰ میلیارد اضافه کنیم،  فروش نمایشگاه تا پایان روز سه شنبه ۷۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.  
وی با بیان اینکه در برخی بخش‌ها از دستگاه غیر از سیستم بانک عامل استفاده می‌شود، گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که برخی ناشران از دستگاه‌های کارتخوان متفرقه استفاده می‌کنند.

پیش‌تر تا پایان روز ششم نمایشگاه، دوشنبه ۱۷ اردیبهشت، ۸۱۰ هزار تراکنش  رسمی توسط بانک عامل نمایشگاه به ثبت رسیده است.

همچنین سید عباس صالحی در حاشیه جلسه روز گذشته هیئت دولت در پاسخ به پرسش خبرنگاران اظهار داشت: تا روز دوشنبه آمار بازدید کننده از نمایشگاه کتاب امسال در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد و آمار فروش رسمی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشت. با احتساب کارت‌خوان‌های غیررسمی، شاید فروش کتاب در نمایشگاه امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی هم داشته باشد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در فضاهای رواق شرق و غرب، شبستان و صحن اصلی مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.