معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب امسال هفتاد درصد غرفه‌ها زیر سقف هستند، در صورتی که در نمایشگاهای دو سال گذشته در شهر آفتاب تنها سی و پنج درصد ناشران زیرسقف بود.

روز دوم نمایشگاه کتاب 97

 نشست خبری معاون اجرایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیش از ظهر امروز، سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد.

دهقانی درباره تفاوت‌های این دوره از نمایشگاه با سال گذشته گفت: اضافه شدن فضاهای مسقف یکی از ویژگی‌های این دوره از نمایشگاه است. سال گذشته در شهر آفتاب ۳۵ درصد از ناشران در فضای مسقف و ۶۵ درصد زیر چادرها جانمایی شده بودند. اما امسال در مصلی ۷۰ درصد ناشران در فضای مسقف و تنها ۳۰ درصد زیر چادرها جانمایی شدند که یک ویژگی محسوب می‌شوند.

وی ضمن ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های فرهنگی بخش داخلی و بین‌المللی گفت: امسال ما ۱۲۰۰ ناشر عمومی، ۱۰۰ تا ۱۲۰ ناشر آموزشی و ۳۵ ناشر کودک داریم.  در بخش بین‌الملل قرار بود ۱۳۹ غرفه داشته باشیم، که به دلیل حادثه برای کامیون کتاب‌های ۱۶ ناشر که به نمایشگاه نرسیدند، به ۱۲۳ غرفه کاهش پیدا کرد. با این حال در مجموع ناشران هفت کشور جهان به‌صورت مستقیم و تعداد دیگر نیز به‌صورت نمایندگی در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

معاون اجرایی نمایشگاه درباره فعالیت‌های فرهنگی سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: کمیته علمی و فرهنگی شش سالن با عنوان‌های کارنامه نشر، سرای اهل قلم، سالن بین‌الملل و سالن نهادها دارد که این بخش غیرفروشگاهی نمایشگاه است. انجمن‌های دوستی و تصویرگران و... هم بخش غیرفروشگاهی بخش بین‌الملل هستند.

دهقانی درباره انجام تعهدات کمیته تبلیغات در قبال نمایشگاه کتاب نیز گفت: امسال تبلیغات نمایشگاه به صنف واگذار شد که کمیته تبلیغات نمایشگاه متعهد شد حداقل چهار میلیارد تومان به نمایشگاه کمک کند که بخش عمده‌ای از این کمک‌ها وصول شده و بقیه نیز به زودی وصول خواهد شد. می‌توانم بگویم ۷۵ درصد این تعهدات انجام شده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ در فضاهای رواق شرق و غرب، شبستان و صحن اصلی مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به کتاب خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.