مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تمهیدات پیش‎بینی شده برای تحویل غرفه‌ها به ناشران، از یکشنبه، 9اردیبهشت ماه خبر داد.

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

حسین صفری، مدیر کمیته اجرایی و رفاهی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اعلام اینکه 135هزار مترمربع فضای نمایشگاه در مصلی در اختیار نمایشگاه کتاب است، به روابط عمومی مصلای امام خمینی (ره) گفت: با همکاری مجموعه مصلی تلاش شده بیشترین فضای مسقف ممکن را در اختیار ناشران قرار بدهیم.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب، دسترسی آسان مردم را از ویژگی‌های اصلی مصلی برشمرد. وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری تهران، بویژه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری به منظور تسهیل در آمد و شد مردم، بیان کرد: خدمت‌رسانی ویژه به مراجعان از دو خط 1 و3 مترو، در 2 ایستگاه مصلی و شهید بهشتی صورت می‌گیرد. همچنین ایجاد پایانه‌های حمل‌ونقل اتوبوسرانی  و تاکسیرانی در محوطه مصلی به مقصد میدان‌های اصلی شهر و بلعکس، پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول با اشاره روند تحویل فوری فضای شبستان در کمتر از نصف روز، پس از پایان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به مسابقات کمیته اجرایی نمایشگاه کتاب، گفت: با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه و مصلای امام خمینی (ره)، روز ششم اردیبهشت بخش اصلی شبستان تخلیه و تحویل نمایشگاه کتاب شد و غرفه‌بندی شبستان نیز، طبق برنامه پیش‌بینی شده صورت گرفت.  

صفری با اشاره به تکمیل شدن پارتیشن‌بندی نمایشگاه در شبستان، رواق‌ها و چادرها اعلام کرد: همه ناشران در سراسر نمایشگاه از صبح یکشنبه 9اردیبهشت ماه می‌توانند نسبت به تحویل‌گرفتن غرفه‌های خود اقدام کنند. درحال حاضر، عبور و مرور ناشران و عوامل اجرایی نمایشگاه از ورودی شماره یک (درب اصلی مصلی)، در خیابان شهید بهشتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: انجمن‌ها و مدیران مربوطه در هرکدام از بخش‌های نمایشگاه اعم از ناشران عمومی، کودک، دانشگاهی، آموزشی و بین‌الملل، مستقر شده و نسبت به سوالات و مسائل ناشران پاسخگو هستند.

مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب درباره امکانات ایمنی، رفاهی و بهداشتی پیش‌بینی شده در این دوره از نمایشگاه کتاب اظهار داشت: با توجه به فضاهای مناسب مصلی در این زمینه، برای استراحت‌گاه‌ها، صندوق امانات، ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی، ایستگاه‌های اورژانس و آتش‌نشانی تدارک لازم دیده شده است. همچنین برای خانواده‌ها امکانات و خدمات لازم نظیر اتاق‌های مادر و کودک، غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی برپا می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب، در مصلی مهیا شده است، افزود: امکانات مخابراتی و دیتا، برق و زیرساخت لازم برای سیستم بانکی به طور کامل استقرار یافته و امکانات مورد نیاز برای ارتباط 4هزار دستگاه کارتخوان (POS) پیش‌بینی شده است. علاوه بر آن 20 دستگاه خودپرداز (ATM) و 3کانکس شهرنت نیز در مصلی به مراجعان خدمات‌رسانی می‌کنند.

گفتنی است بر اساس توافقات صورت گرفته، سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران شهر تهران مسئولیت رعایت استانداردها، ایمنی سازه‌ها و مسئله تخلیه امن بازدیدکنندگان را در مواقع احتمالی بحرانی بر عهده دارد و بر تمام این موارد به طور مرتب نظارت می‌کند. دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز بر عرضه مواد غذایی در نمایشگاه کتاب نظارت خواهد کرد.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در فضاهای رواق شرق و غرب، شبستان و صحن اصلی مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد می‌شود.

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.