معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به ایجاد محیط کسب و کار مناسب برای بهبود فعالیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: توسعه و گسترش این محیط، از حمایت‌های مالی مهم‌تر است.

سورنا ستاری در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، سورنا ستاری شنبه ۲۰ آبان ماه نخستین مهمان نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بود. 
او در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران در مورد حمایت از شرکت‌های فعال در زمینه دیجیتال گفت: در ایران محیط کار دیجیتال خیلی بکر و باز است و مهم‌ترین بحث محیط کسب و کار است که باید ایجاد شود.
وی افزود: محیط کسب و کار مناسب از حمایت‌های مالی مهم‌تر است، دولت باید محیط را آماده کند که این موضوع، بخش عمده‌ای از کار فرهنگی است. شرکت‌هایی که دانش بنیان می‌شوند؛ بیش از ۱۰۰ نوع خدمات دریافت می‌کنند که شامل معافیت‌های گمرکی و مالیاتی و معافیت سربازی است.
ستاری ادامه داد: برای شرکت‌هایی که نمی‌توانند مکانیزم‌های دانش بنیان را داشته باشند به زودی بحث شرکت‌های خلاق را تعریف می‌کنیم، آموزش‌ها را برای این شرکت‌ها توسعه می‌دهیم خصوصاً حمایت از شتاب دهنده‌ها؛ زیرا هر چه بتوانیم شتاب دهنده را توسعه دهیم موفق‌تر هستیم.
وی تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان از مکانیزم قانونی برای حمایت برخوردار هستند ولی شرکت‌های خلاق از مکانیزم‌هایی استفاده می‌کنند که معاونت علمی و فناوری در اختیار آنها قرار می‌دهد، سطح پایین‌تری از حمایت را در برمی‌گیرد.
ستاری همچنین در مورد تغییرات در فضای مجازی و ورود فناوری‌های جدید گفت: اگر محتوا برای فناوری‌های جدید نداشته باشیم ورود به آن معنا ندارد. ابتدا باید از لحاظ محتوا قوی شویم؛ زیرا این فناوری‌ها با خود فرهنگی می‌آورد که باید در آن تسلط داشته باشیم. انتظار داریم شرکت‌های فعال در زمینه دیجیتال هفته‌ای ۱۰ درصد رشد کنند و شرکت‌هایی که این اندازه رشد نمی‌کنند، محکوم به شکست هستند.
ستاری در مورد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه رسانه مجازی نیز گفت: از مجموع ۳ هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان، کمتر از ۵۰ شرکت در زمینه رسانه مجازی فعال هستند و دلیل آن ضرورت وجود فناوری برای دانش بنیان شدن یک شرکت است.
رییس بنیاد ملی نخبگان در مورد طرح حمایت از توسعه محتوای دیجیتال توضیح داد: ستاد فناوری نرم در معاونت علمی طرح‌های مختلفی دارد؛ یکی از بحث‌های این ستاد توسعه محتوای دیجیتال است. قرار نیست از محتوا حمایت کنیم از شتاب دهنده‌های کسب و کار در حوزه محتوا باید حمایت کنیم.
یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزارمی‌شود. در این نمایشگاه که از ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه برپاست، بازدید کنندگان می‌توانند از نزدیک با تولیدکنندگان نرم افزار و دیگر تجهیزات رسانه‌های دیجیتال در فضای مجازی آشنا شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.