کد خبر: 309
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

چهارمین نمایشگاه زیست‌فناوری در شبستان مصلای امام خمینی(ره) با حضور وزیر کار و رییس ستاد توسعه زیست‌فناوری افتتاح شد.

نمایشگاه زیست فناوری

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره)، در جریان مراسم افتتاحیه نمایشگاه زیست‌فناوری دکتر قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تأثیر زیست‌فناوری بر اقتصاد گفت: «بهره‌گیری از سرمایه برای رسیدن به ۱۰ درصد تولید داخلی از برنامه‌های ستاد توسعه زیست فناوری است. ما در این نمایشگاه درصدد نمایش و پیاده‌سازی زنجیره تجاری‌سازی زیست‌فناوری هستیم تا امتیازات اقتصادی آن روشن شود. » 
رییس ستاد توسعه زیست‌فناوری با تأکید بر اینکه برای اولین بار در این نمایشگاه «صندوق زیست‌فناوری» افتتاح می‌شود افزود: «صندوق زیست‌فناوری در تلاش است ریسک فعالیت در این حوزه را کاهش دهد و از این طریق بر معیشت مردم تأثیر بگذارد. » 
دومین سخنران آیین افتتاحیه نمایشگاه زیست‌فناوری، دکتر ربیعی وزیر کار بود. وی در ابتدا به «شرایط ویژه ایران در حوزه زیست‌فناوری و نیاز مبرم کشور به توسعه این علم» اشاره کرد و گفت: «زیست‌فناوری جزو ۷ رشته کلیدی جهان است. بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه درصدد به دست آوردن سهم خود از زیست‌فناوری هستند. اما شرایط ایران متفاوت و ویژه است، ما در رتبه نخست منطقه، رتبه ۴ام آسیا و مقام ۱۴ام جهانی هستیم و باید توسعه همه‌جانبه در نظر گرفته شود. بحران آب، بحران خاک، ظرفیت انسانی و دانش بالا، همه و همه کمک خواهند کرد که در کنار سیاستگذاری درست، به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم. » 
وزیر کار و رفاه در ادامه با تأکید بر تأثیر کشاورزی بر معیشت و اقتصاد جامعه گفت: «در حوزه کشاورزی و بهره‌گیری از زیست‌فناوری می‌توانیم به کاهش فقر کمک کنیم. ما در حال حاضر توانسته‌ایم بر روی گیاهان مقاوم در برابر آب شور مطالعاتی را انجام دهیم و کشت آن را در خوزستان انجام دهیم. » 
نمایشگاه زیست‌فناوری از ۲۷ تا ۲۹ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) پذیرای علاقه‌مندان و فعالان حوزه زیست‌فناوری خواهد بود.
در این نمایشگاه شرکت‌ها و نمایندگان کشورهای مختلف با هدف نمایش دستاوردهای زیست فناوری و افزایش تبادلات اقتصادی و تجاری در این حوزه حضور دارند.

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.