سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته، هفتم شهریورماه در مجموعه چهل‌سرا افتتاح شد.

نمایشگاه تخصصی توانبخشی

در جریان آیین افتتاحیه این مراسم، آقای نوری بنیانگذار و برگزارکننده نمایشگاه با اشاره به تلاش‌ها برای استمرار این رویداد بیان داشت: «در سومین نمایشگاه بین‌المللی توانبخشی، شرکت‌ها و فعالان حوزه بهبود زندگی معلولان و جانبازان در بیش از ۷۰ غرفه پذیرای بازدیدکنندگان خواهند بود.» وی ادامه داد: «این نمایشگاه در طول سه سال برگزاری، به شکل غیرانتفاعی اداره شده است.» 

بنیانگذار نمایشگاه توانبخشی معلولین و جانبازان در پایان با اشاره به راهبردهای این رویداد اظهار داشت: «بومی‌سازی تولیدات توانبخشی قشر معلول و جانباز کشور در دستور کار است و امید آن می‌رود که به این مهم دست یابیم.» 

در ادامه مراسم افتتاحیه سومین نمایشگاه توانبخشی، دکتر نحوی نژاد، معاون توانبخشی بهزیستی کل کشور نیز ضمن خوش‌آمدگویی به حضار و تشکر از حمایت‌های دولت، وزارت کار به «توسعه فراگیر جامعه معلولان» اشاره کرده و افزود: «تعصب به جامعه معلولان و جانبازان در رگ و ریشه ما روان است و نمی‌توانیم زندگی این افراد را فراموش کنیم. بخشی از افکار و اندیشه‌های ما به ارتقای زندگی معولان برمی‌گردد.» معاون بهزیستی کشور در ادامه افزود: «از محصولات توانبخشی ۷۰ درصد تولید داخل و ۳۰ درصد وارداتی است. تلاش داریم که این میزان به ۱۰۰ درصد تولید داخل برسد. ما حتی در موضوع سرویس بهداشتی و حمام معلولان و جانبازان نیز دچار مشکل هستیم و بخشی اعظمی از حوادث برای سالمندان ناتوان و معلول در خانه رخ می‌دهد. در نتیجه تلاش سازمان بر این است که مناسب‌سازی مسیر زندگی معلولان را در دستور کار قرار دهیم.» 

دکتر انوشیروان بندپی، رییس سازمان بهزستی نیز پس از دکتر نحوی‌نژاد ایراد سخنرانی نمود و با اشاره به قانون اساسی بیان داشت: «در چند اصل قانون اساسی کشور بر حوزه سلامتی تأکید شده. ما باید در فضای توانبخشی فرد را به زندگی اجتماعی بازگردانیم و از تشدید عوارض روحی و روانی و جسمانی برای افراد آسیب‌دیده، معلول و جانباز جلوگیری کنیم.» 

گفتنی‌ست سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان، صنایع و تجهیزات وابسته از ۷ لغایت ۱۰ شهریور، همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روز جمعه از ساعت ۱۴ تا ۲۰ در مجموعه نمایشگاهی چهل‌سرا برگزار و پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.