روز جمعه، همزمان با از سرگیری برگزاری نماز جمعه تهران در مصلای امام خمینی(ره) گروهی از اساتید و دانشجویان بلژیکی در این مجموعه حضور یافتند.

بازدید دانشجویان بلژیکی از مصلی

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) در این بازدید که در راستای شناساندن مصلی و نیز نماز جمعه به دانشجویان و اساتید کشورهای خارجی صورت گرفت، ۲۰ نفر از دانشجویان بلژیکی با همراهی و راهنمایی کارشناسان و مترجمان وزارت امور خارجه مهمان مصلی شدند.

برنامه بازدید از مصلی از اتاق ماکت‌خانه آغاز شد. در جریان مشاهده ماکت‌های سازه مصلی، که توسط دکتر مؤیدعهد، طراح و معمار فقید مصلای امام خمینی(ره) ساخته شده بازدیدکنندگان با توضیحات مدیران اجرایی مصلی از نحوه طراحی، ساخت و پیچیدگی‌های این سازه کم نظیر اطلاع پیدا کردند.

بازدید از بخش کارگاهی و مشاهده پیشرفت ساخت و ساز مصلی برنامه بعدی بازدید دانشجویان بلژیکی بود. پس از آن نیز مهمانان به سمت محل برگزاری نماز جمعه حرکت کردند و با حضور در شبستان از نزدیک در جریان نحوه برگزاری نمازجمعه قرار گرفتند.

پایان بخش این برنامه نیز تقدیم هدیه‌ای از سوی این گروه از دانشجویان اروپایی به مصلای امام خمینی(ره) بود که چنین برنامه‌ای را هماهنگ کرده بودند.

شایان ذکر است که مصلای امام خمینی(ره) پیش‌تر نیز میزبان جمع کثیری از اساتید و دانشجویان خارجی مشتاق بازدید از قطب فرهنگی و عبادی پایتخت بوده است.

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.