رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه آیین افتتاح سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: به برکت نظام اسلامی و سفارشات خاص مقام معظم رهبری وضعیت فعالیت های قرآنی به گونه خوبی پیش می‌رود. هر سال در ابتدای ماه مبارک رمضان ملاحظه می کنیم که مقام معظم رهبری با قرآن شروع می کنند و در محضر ایشان محفل با شکوهی در حسینیه امام خمینی ره برگزار می شود.

محمدی گلپایگانی

به گزارش روابط عمومی مصلای امام خمینی (ره)،  حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در حاشیه مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در جمع خبرنگاران گفت : راه گسترش فعالیت های قرآنی این است که در مدارس توجه بیشتر به این فعالیت ها صورت بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین  محمدی گلپایگانی، درباره فعالیت های قرآنی در کشور، ‌ افزود: برای اینکه فعالیت‌های قرآنی را ارتقاء دهیم باید از ابتدای اینکه یک دانش آموز پا به دبستان می گذارد، فعالیت های خاص قرآنی برایش در نظر بگیریم.

محمدی گلپایگانی تصریح کرد : اگر برنامه‌های آموزشی به صورت جدی برای قرآن در مدارس در نظر قرار گیرد، همه  از آن بهره مند خواهند شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد : به برکت نظام اسلامی و سفارشات خاص مقام معظم رهبری وضعیت به گونه خوبی پیش می رود. ما هر سال در ابتدای ماه مبارک رمضان ملاحظه می کنیم که مقام معظم رهبری با قرآن شروع می‌کنند و در محضر ایشان محفل با شکوهی در حسینیه برگزار میشود.

وی با اشاره به اینکه روزگاری یک حافظ قرآن در قم باعث خوشحالی همه ما شده بود، ‌گفت: در آن زمان وجود یک حافظ قرآن باعث خوشحالی همه شده بود، اما امروزه به برکت گسترش فعالیت‌های قرآنی نظام، شاهد فعالیت هزاران حافظ قرآن در کشور هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من راه گسترش و توسعه هرچه بیشتر فعالیتهای قرآنی این است که برای دانش آموزان دبستان، ‌دبیرستان و دانشگاه حساب ویژه‌ای برای قرآن داشته باشند و مسئولین نیز اهتمام ویژهای به قرآن کریم داشته باشند تا قرآن از وضعیت فعلی به رشد مطلوب تر برسد.

منبع: روابط عمومی مصلای امام خمینی(ره) تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.