همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ویژه برنامه «شب‌های نورانی مصلی» از پنج شنبه ۲۸ خرداد مصادف با روز اول ماه مبارک رمضان آغاز به کار نموده و تا ۱۸ تیر ماه ۱۳۹۴ ادامه دارد.

مراسم شب‌های نورانی مصلی امام خیمنی (ره)

معرفی بخش های مختلف برنامه:
 

در بخش کتاب این نمایشگاه مخاطبان با کتابهایی در حوزه‌های مختلف ذیل مباحث قرآنی و دینی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است

نکته‌ای که در بخش کتاب این نمایشگاه حائز اهمیت است عرضه کتاب به صورت موضوعی است. کتاب‌های این نمایشگاه در موضوعات مختلف هجده‌گانه چون کودک، نوجوان، داستان، احکام، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ...دسته بندی شده و مخطابان به راحتی در هر موضوع به کتب مورد نیاز خود برسند. همچنین حضور مشاوران کتاب دیگر نکته بارز این بخش است که بازدیدکنندگان با ساتفاده از راهنمایی‌های این افراد می‌توانند به سلیقه‌های کتابی خود برسند و در انتخاب کتاب‌ها زودتر به نتیجه برسند.

بخش دیگری که از جذابیت بالایی برخوردار است بخش کودک این نمایشگاه است. با ورود به این بخش سر و صدای بچه‌ها به گوش می‌رسد و برنامه‌های متنوع آموزشی و نمایشی با حضور عروسک‌های مختلف موجب می شود خانواده‌ها حریف فرزندان خود نشوند و زمانی را در آن بخش سپری کنند تا فرزندان از محیط آنجا بهره ببرند. نشاط و شادابی که در این بخش حضور دارد برای افراد بزرگسال نیز جذاب است. از دیگر نکات جالب توجه رد این بخش حضور روحانیون به عنوان مجریان برنامه های شاد و جذاب است و این نکته‌ای است که در بدو ورود تعجب خانواده‌ها را بر می‌انگیزاند ولی بعد از گذشت دقایقی از حضور در آن بخش لذت می‌برند.

یکی دیگر از بخش‌های نمایشگاه «شب‌های نور انی مصلی» بخش عفاف و حجاب است. در این بخش افراد و بازدیدکنندگان علاوه بر اینکه از مدل‌های چادر و پوشش بازدید می‌کنند از برنامه‌های جنبی چون سخنرانی مرتبط، مشاوره حجاب و ... نیز بهره می برند. علاوه بر این خانواده‌هایی که با فرزندان خود به این نمایشگاه آمده اند می توانند از مهدکودک موجود در این بخش برای بازدید بهتر استفاده کنند. در مهد کودک بخش عفاف و حجاب مربی‌ها با استفاده از ابزار سرگرم کننده لحظات خوشی را برای کودکان رقم می‌زنند.

همچنین فراهم کردن امکان دوخت رایگان چادر در این بخش یکی از ویژگی‌های این بخش است. افرادی که پارچه چادری تهیه کرده اند می‌توانند در «خیاط خانه» این بخش پارچه های خود را به صورت رایگان بدوزند.

محافل شبانه قرآن کریم در صحن مصلی و در فضای باز یکی از بخش‌های جذاب این نمایشگاه است. هر شب در این نمایشگاه جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان برجسته برگزار می‌شود. فضایی صمیمی که خانواده می‌توانند در کنار هم بنشینند و از فضای موجود سود ببرندو به تلاوت قر آن گوش بسپارند و در صورت تمایل قرائت کنند.

محصولات فرهنگی و صنایع قرآنی نیز یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه است که آثار تولید شده چون تابلوهای قرآنی، نقاشی‌ خط‌های دینی، آثار تجسمی و ... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. آثاری از هنرمندان توانمند داخلی که بازدید کنندگان در صورت تمایل می‌توانند آنها را خریداری کنند.

در مجموع نمایشگاه «شب‌های نور انی مصلی» محیطی آرام و سالم برای خانواده‌ها است و به نوعی بسته فرهنگی مناسبی است که در این روزهای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده، که از ابتدای ماه مبارک آغاز شده و تا بیست و سوم همین ماه ادامه دارد و از ساعت ۱۸ الی یک بامداد پذیرای بازدیدکنندگان است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.