در شب میلاد باسعادت نبی اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم جشنی با حضور جمعی از مهمانان شیعه و اهل سنت کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در شبستان اصلی مصلی بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.

جشن بزرگ میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع ) در مصلای تهران

این جشن بزرگ که به همت سازمان بسیج مستضعفین و معاونت فرهنگی مجمع تقریب مذاهب برگزار شد، "آیت الله اراکی" دبیرکل مجمع تقریب مذاهب و شیخ بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه در این سخنرانی نمودند.

در این مراسم، سلسله برنامه های جذابی(برنامه تواشیح و سرود ) برای نسل جوان و مسلمان درنظر گرفته شده بود.

صادق گلزاده در ادامه دربیان ویژه برنامه جشن میلاد به اجرای سرود به دو زبان انگلیسی و عربی با هنرمندی "علی الفاضل" یکی از هنرمندان مسلمان مقیم اروپا اشاره کرد و گفت: این جوان مسلمان، با هنر خود نقش مهمی در گسترش فرهنگ وحدت در بین جوانان اروپایی و آمریکایی و در بین جوانان کشورهایی که در آنها برنامه اجرا کرده، داشته است.

در این مراسم شیخ بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه اظهار داشت: صلح و همزیستی با برادران مسلمان، رسالت و پیام پیامبر (صلی الله علیه و آله) برای تمام جهانیان است. ایشان در حدیثی ـ قریب به این مضمون فرمودند ـ وارد بهشت نمی‌شوید مگر اینکه ایمان داشته باشید و ایمان نمی آورید مگر اینکه همدیگر را دوست داشته باشید. یعنی با صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی کنید.   بنابراین هرگاه ما در صلح زندگی کنیم، رسالت نبی را اجرا کردیم.

وی ادامه داد: بیایید با همدیگر به سمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) روی آوریم و از اختلافات پرهیز کنیم و صلح را در سطح منطقه برقرار کنیم. همان طور که تمام پیامبران طرفدار صلح بودند، ما به پیروی از این بزرگواران سیره ایشان را ادامه دهیم و به خاطر اختلافات جزئی به جان همدیگر نیفتیم.

حسون گفت: پیامبر اسلام، هم نعمت و هم رحمت است. او نوری است که از سلاله پاک انبیایی همچون نوح و ابراهیم و عیسی (ع) متجلی شده. همان پیامبرانی که پیام صلح و آرامش را برای جهانیان به ارمغان آوردند. لذا پیامبر گرامی اسلام (ص) راه ایشان را ادامه دادند و خداوند دین ایشان را دین برگزیده قرار داد. بنابراین ما امتی هستیم که در برگیرنده امتهای پیشین هستیم و باید ادامه دهنده راه پیامبران و به خصوص پیامبر گرامی اسلام باشیم و به سمت صلح و آرامش حرکت کنیم و از اختلافات پرهیز کنیم.

 

حسون اظهار داشت: بیایید با همدیگر به سمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) روی آوریم و از اختلافات پرهیز کنیم و صلح را در سطح منطقه برقرار کنیم. همان طور که تمام پیامبران طرفدار صلح بودند، ما به پیروی از این بزرگواران سیره ایشان را ادامه دهیم و به خاطر اختلافات جزئی به جان همدیگر نیفتیم.

وی ادامه داد: ما امت پیامبر (صلی الله علیه و آله) نسبت به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) ایشان علاقه داریم و به این بزرگواران محبت می ورزیم و نقاط مشترک زیادی با شیعه داریم. همان طور که تمام پیامبران الهی پشت سر رسول الله نمازشان را ادا کردند، امامان اهل سنت نیز به امام صادق (ع) در نماز اقتدا می‌کردند و از شاگردان ایشان بودند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.